søndag 11. mai 2014

Loppehelg

Har vært på flere loppiser i helgen. Mange markeder var veldig bra. Det var spesielt hyggelig på Ingierkollen og Tårnåsen. Jeg fikk kjøpt mange ullgensere som nå er vasket / tovet. Får klippe mange votter ute på verandaen i sommer. Så slipper vi å få alt støvet inne. Jeg fikk kjøpt små olabukser som jeg planlegger å sy vesker av og belter til dem. Så kom jeg over en veldig pen lift gardin med roser. Jeg er så glad i rosemønster. Kjøpte gardina for 20 kr. Jeg vil jo gjerne vaske den da. Det er ikke mulig å stappe trelister og metallstenger i vaskemaskina. Jeg hang gardina opp i elpetreet og sprayet den med med varmt vann med oppløst vaskepulver.
 Etter en stund spylte jeg gardina lenge og vel slik at all såpe ble skylt ut. Nå henger gardina til tørk i gråværet.

2 kommentarer:

  1. Hva slags ullgensere har du tovet?
    Legg ut bilder av dem da.

    Gleder meg til å se hvordan du lager votter av dem :)

    SvarSlett