lørdag 6. august 2016

Gjenbruk

I mitt syrom har jeg et nesten uutømmelig lager av broderier. Går jeg på loppis synes jeg det er fælt å la et håndarbeid ligge. Jeg tenker på timene som ligger bak arbeidet. Mange av dukene har jo flekker som ikke lar seg fjerne.Bruken av brikker i mitt hjem er svært moderat om ikke eksisterende. Da er det gøy å lage nye ting av dem.

 Denne duken som var litt fillete har gjenoppstått i en pyntet eske som en lavendelpose. Lavendelen er høstet i egen hage og tørket. Lavendelposer ble i svunnende tider lagt i undertøyskuffen for å gi god lukt, og kanskje mot møll.

Et hjerte laget av en liten brikke som er maskinbrodert. Synes det er søtt. Nå ble det en liten oppmerksomhet til et brudepar.

2 kommentarer:

  1. Jeg elsker duften av lavendel,jeg høstet,tørket lavendel også,men putet ikke i såå fin pose....neste gang la jeg meg inspirere av deg

    SvarSlett
  2. Jeg elsker duften av lavendel,jeg høstet,tørket lavendel også,men putet ikke i såå fin pose....neste gang la jeg meg inspirere av deg

    SvarSlett