lørdag 21. juni 2014

Det synes jeg ble trist

Min mann er en geriljagartner. Han planter rose på et hjørne av Ekebergveien og Sandstuveien. Dette har han gjort i mange år. De går ofte til grunne om vinteren grunnet salt og slikt. Han klipper gresset , vanner og gjødsler rosen. I dag jeg kom hjem etter hundeturen: Rosen var hoppet på og alle grener knekt. Den som  skulle blomstre en av dagene. Knuste rosenknopper var det jeg så.
Dette måtte jeg jo fortelle min mann. Han sa." De hadde det vel veldig gøy da.  Det var skikkelig tøft gjort"
Det kommer nok en ny rose. Det er føste gangen dette har skjedd.

Så ble det ikke sånn da.

Midtsommer.
Det er på det lyseste og det blomstrer rundt oss. En lørdag for noen uker siden hadde husflidslaget noen timer med kranslaging på Lambertseter bibliotek. Det ble laget flotte kranser av  "kransenoviser," Bare se!!


God midtsommer!

1 kommentar:

  1. Ja det var leit, at ikke en rose kan få stå i fred.

    Kjempefine kranser :-)

    SvarSlett